FAQ Email

Jak mohu přistupovat ke své schránce?

Do schránky je možné se přihlásit bud prostřednictvím webmailu na adrese: http://webmail.iol.cz případně přes libovolného poštovního klienta. Popis nastavení lze nalézt na adrese: http://www.o2.cz/…3-email.html.

Zapomněl jsem své přihlašovací údaje do emailu, kde je zjistím?

Přihlašovací údaje Vám po ověření sdělí kolegové na lince technické podpory 800 184 084.

Jaká je velikost objednané emailové schránky?

Emailová schránka má kapacitu 100MB, lze ji však rozšířit.

Mám emailovou adresu ve špatně zapamatovatelném tvaru, mohu to změnit?

Jistě, po přihlášení do webmailu vybertve vlevo Možnosti > Pošta > Místní účet a zde aliasy – Přes položku „Přidat novou alternativní e-mailovou adresu“ zadáte požadovaný tvar, a nastvíte ho jako primární emailovou adresu na téže stránce. Pak svou volbu potvrďte uložením nastavení dole na schránce.

Kde si mohu objednat navýšení kapacity emailové schránky, případně schránku novou?

Změny emailových služeb lze objednávat v aplikaci Mojekonto https://konto.o2shop.cz, případně přes linku Péče o zákazníka na čísle 800020202.

Jaké možnosti nastavení nabízí webmail?

Ve webovém rozhraní lze nastavit: jazyk, formát času a data, přeposílání, aliasy, filtry a další.

Nemohu se přihlásit s poštovním klientem, jak dál postupovat?

Zkuste nejdříve přihlášení do webmailu, pokud to projde, bude chyba v nastavení poštovního klienta, nebo počítače. S konfigurací Vám pomohou na lince technické podpory 800184084.

Chtěl bych emailovou adresu na své doméně (například uzivatel@mojedomena.cz), je to možné?

Ano, avšak doména musí být registrována u nás, nebo zde mít alespoň technickou správu (DNS záznamy).

Kolik aliasů mám k dispozici u své emailové schránky?

Ke každé schránce je možno nastavit až 5 aliasů, celkem tedy máte k dispozici 6 adres pod jedním přihlašovacím jménem.

Kolika příjemcům mohu email současně zasla?

Jeden email lze zaslat přes webmail až 50 příjemcům současně. Při odesílání přes poštovního klienta je limit 1000 příjemců.

Jaká je maximální velikost přílohy?

Při odesílání přes webmail i přes smtp server je možné odeslat přílohu do velikosti 13MB.

Zjistil jsem, že moje IP adresa je na blacklistu, omezí mě to v odesílání emailů?

Pokud odesíláte přes naše servery tak nikoliv, máte-li vlastní poštovní server a je-li vaše IP a na blacklistu kontaktujte prosím linku technické podpory. Při ohášení závady uveďte prosím na jaké adresy nemůžete odesílat a s jakou chybovou zprávou se emaily vrací.

Emailová schránka mi nestačí, chci nějké řešení pro svou firmu, můžete mi něco takového nabídnout?

Určitě, pro takové zákazníky nabízíme řešení O2 Office 365, bližší informace naleznete na adrese http://www.o2.cz/…e/office365/.

Jak nastavím v poštovním klientu zabezpečené odesílání?

SMTP server pro odchozí poštu zůstane smtp.o2isp.cz, šifrované připojení SSL je třeba nastavit na port 465 (oproti standardnímu 25).

Když se připojím přes webmail, po jaké době mě systém odhlásí?

Automatické odhlášení proběhne 30 minut po poslední aktivitě ve webmailu, pokud se připojujete z veřejně přístupného počítače, nezapomeňte se po dokončení práce odhlásit.

Má otázka zde nezazněla, jak mám postupovat?

Kontaktujte prosím linku technické podpory 800184084 a co nejpřesněji jim popište svůj problém. Pokud se jedná spíše o administrativní požadavek (objednávka, navýšení velikosti schránky) obraťte se přímo na centrum péče o zákazníka na lince 800020202.